Heeft mijn bedrijf een stiltecabine nodig?
Waardeert jouw personeel het als het rustig op de kantoorvloer is? Zijn er verschillende personeelsleden die meerdere keren per dag moeten telefoneren? Dan is het waarschijnlijk een goed idee om te investeren in een stiltecabine. Om hier zeker van te zijn, helpen we je graag met het beantwoorden van verschillende vragen om te ontdekken of je ook echt een stiltecabine aan je kantoor moet toevoegen. Want als dit waarde toevoegt voor jouw personeel, kan je niet anders dan de stiltecabine serieus te nemen.
Hoe belangrijk is een rustige werkplek in jouw kantoor?
Iedereen kan het waarderen als er op het kantoor voldoende rust is om in te werken. Rumoer werkt nooit bevorderend, simpelweg omdat je continu wordt afgeleid door alle geluiden om je heen.
Mocht je dit willen voorkomen, kan je kiezen om je personeel van noise cancelling koptelefoons gebruik te laten maken. Als echter een klant op bezoek komt en iedereen met koptelefoons ziet werken, werkt dit niet in jouw voordeel. Daarom is het natuurlijk veel handiger om je kantoor zo in te richten dat er een afgesloten plek is waar werknemers in stilte kunnen werken. En dat kan toevallig met de stiltecabine!
Moet er iemand lang bellen?
De stiltecabine hoeft niet alleen gebruikt te worden wanneer iemand in alle stilte wilt kunnen werken. Behalve dat geluid niet binnenkomt, gaat het ook niet naar buiten toe. Dat betekent dat als je moet bellen de stilteruimte ervoor zorgt dat dit geen overlast voor collega’s oplevert. Hierdoor kan iedereen rustig zijn eigen werk doen terwijl jij een belangrijk telefoongesprek met een klant voert.
Grotere stiltecabines kunnen eenvoudig door meerdere personen worden gebruikt. Hierdoor kan de cabine tevens worden ingezet als je een 1-op-1 gesprek met iemand wilt voeren zonder dat iedereen hoeft te weten waar je het over hebt.
Hoeveel ruimte heb je?
Zoals we ons al kort lieten ontvallen is de stiltecabine in verschillende vormen en mate beschikbaar. Afhankelijk van het beschikbare budget en ruimte, kan je daarom investeren in een grote of kleine stiltecabine. Het is hierbij vooral belangrijk om te kijken naar de eindgebruiker. Als de stiltecabine hoofdzakelijk gebruikt gaat worden om in te bellen, is een kleine stiltecabine een goede keus. Moet de stiltecabine ook gebruikt worden voor korte vergaderingen of 1-op-1 gesprekken? Of moet het als een werkplek ingericht kunnen worden? Dan adviseren wij een groter model.