Waar je op moet letten bij de aanschaf van een laptop voor je personeel

In veel secundaire arbeidsvoorwaarden staat tegenwoordig opgenomen dat je een laptop krijgt van je baas. Uit onderzoek van tweakers is gebleken, dat dit zelfs op de 5e plek qua arbeidsvoorwaarde staat!

Dat is hartstikke aantrekkelijk voor een nieuwe medewerker. Maar je wilt je medewerken natuurlijk niet zomaar een laptop geven. Met de laptop moeten ze ook daadwerkelijk effectief en productief kunnen werken. De ene laptop is de andere niet, zullen we maar zeggen. Daarom geven wij in deze blog een aantal tips waar je op moet letten bij de aanschaf van een laptop voor je personeel.

Wat moet de laptop kunnen?
Wat moet de laptop kunnen. Met andere woorden: wat gaat je medewerker doen op de laptop? Alleen mailen? Of moeten er ook zware programma’s als bijvoorbeeld CAD op draaien? Bepaal vooraf wat een laptop moet kunnen en bekijk vervolgens of de nieuwe laptop dit ook daadwerkelijk kan. Niets is zo vervelend om er later achter te komen dat er toch een betere videokaarten of processor in de laptop had moeten zien.

Wat is nu een goed merk?
Dat is een vraag die veel gesteld moet worden. Moet ik kiezen voor (het dure) Apple of juist voor een Windows laptop (waar je vaak maar af moet wachten we de kwaliteit is). En voor welk merk Windows laptop moet je gaan? Kies ik voor Lenovo, Dell, Asus of HP? Hierbij raden wij HP van harte aan, zeker de HP Zbooks zijn het bekijken meer dan waard.

De grootte van de laptop

Houd ook rekening met de grootte van een laptop. Is een grote laptop van 15 inch wel handig voor je medewerker? Of is een compacte, 13 inch laptop niet beter? Vraag het na aan je medewerker is dan de tip.

Kortom, ga je een nieuwe laptop aanschaffen voor je personeelslid? Neem dan deze tips ter harte, zo kom je uiteindelijk tot een betere koop.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *