Freesletters kopen? Dit zijn alle mogelijkheden!

Met freesletters geef je jouw bedrijfspand en bedrijfsinterieur een professionele uitstraling. Maar je vergroot ook de zichtbaarheid en vindbaarheid van je bedrijfspand. Zakelijke relaties en potentiële klanten kunnen je immers gemakkelijker vinden.

Freesletters zijn dus een prima investering. In dit artikel vertellen we je alles over de mogelijkheden en over een alternatieve oplossing.

Soorten Freesletters

Dit zijn de meest gangbare soorten freesletters:

·         Geschuimd PVC (een soort kunststof)

·         Acrylaat (een soort kunststof)

·         Dibond (geborsteld aluminium)

·         Trespa (een harde plaat gemaakt van houtvezels, afgewerkt met een harde toplaag)

Met name dibond en acrylaat zijn erg populair. Dat komt omdat de materialen in alle RAL kleuren leverbaar zijn. Bovendien leveren de materialen de mooiste aanblik op.

Verlichting voor freesletters

Hoewel het mogelijk is om verlichting in de freesletters te verwerken, is het een beter idee om voor indirecte verlichting te kiezen. De verlichting wordt dan achter de letters geplaatst of onder de letters, met behulp van spots. Zo valt je boodschap dag en nacht op!

Vergunningen

Wanneer je freesletters aan de gevel van je bedrijfspand monteert heb je een vergunning nodig. Deze vergunning kun je via de gemeente krijgen en is nodig omdat je de buitenkant van het bedrijfspand (hoe minimaal ook) aanpast.

Neem de vergunningplicht serieus, zodat je achteraf geen gedoe met de gemeente krijgt. Vaak kan het signbureau dat de freesletters maakt je van een technische tekening voorzien die je bij de gemeente kunt afleveren. Op die manier is het een kleine moeite om de vergunningsaanvraag in te dienen.

Alternatieven voor freesletters: doosletters

Vind je freesletters mooi, maar ben je ook nieuwsgierig naar een alternatieve oplossing? Dan is het goed om te weten dat er ook doosletters verkrijgbaar zijn. Doosletters zijn eigenlijk hetzelfde als freesletters, alleen zijn ze dan 3D en vaak vanuit binnenuit verlicht. Lees meer informatie over doosletters.

Tip: denk goed na over je boodschap die je wilt overdragen

Of je nu voor freesletters of doosletters kiest, zorg er in ieder geval voor dat de boodschap die je over wil brengen je doelgroep weet te prikkelen om contact met je op te nemen.

Het gebeurt immers nog te vaak dat bedrijven ervoor kiezen om alleen een bedrijfsnaam op de gevel te beletteren en daarbij de doelgroep over het hoofd zien.

Terwijl het heel simpel is. Bedenk een slogan die je onder je bedrijfsnaam laat plaatsen en die in één zin duidelijk maakt welke toegevoegde waarde jij voor je doelgroep levert.

Want mensen met een probleem zijn op zoek naar een oplossing (je toegevoegde waarde) en kunnen daardoor door een prikkelende slogan getriggerd worden om contact met je op te nemen. Succes!